Thursday, March 3, 2011

why??why??why??


assalamualaikum….
ni first tyme aku wat blog..soklan 1st yg bermain d fikiran???kenapa aku nk gedik2 wat blog??well..saja suka2..nk kongsi pengalaman n tambah pengetahuan from reading others blog..aku ni jnis yg ska baca…x kra lah apa benda pon..tp eng n malay je lah bahasa  yg aku paham pon..yg len wat melingkop boleh rr..weeee...so ble aku dah bce sumtin..aku akn tulis kat buku tntg apa yg aku phm..i meant dari pandangan aku r..ha cm tu lah..dlu mse skul menengah..fvret subjek aku sejarah kot??haha..gila ahh..org len punya lah benci n kalo boleh nk lambung2 je bku tuh an...ye lah suma pasal fakta zaman gajah dinosaur  dulu..n kalo boleh nk jew rebus buku tuh n minum airnye so dat suma fakta leh sebati lam badan mereka..kepala lah!!ada ka manusia yg sggup wat cm tuh??haha..jgn2..kang dari boleh idop 50-60 taun tup2 mati tersedak air rebusan buku teks..keh3..hmm aku ni kalo bley stiap masa x kra tmpat n waktu..mesti nak BACA..dok tgh syok masak2 pon sempat lg lari n bce paper..mak aku pn stress ada anak terlebih rajin membaca neh..hahahha..sori ya mak.. dulu aku da gak wat sajak..berbuku2 but at laz tanah gak yg tlg bce sajak aku tuh..ahhha..habis suma aku campak..mcm rugi kan???penat2 perah otak..laz2 humban je suma tu lam api,tnh,longkang dan adik beradiknye..hahaha..tp semangat aku nk wat sajak mmg ta penah padam..
”pesan pada awan supaya berarak tinggalkan bulan agar aku dapat melihat keindahan malam ciptaan Tuhan”
.”Tanya pada matahari..apa perkara paling baik pernah kau lakukan??aku membantu bulan menyinari cahaya gemilang agar dapat menerangi alam di waktu malam yang suram”..
so kiranya aku berjiwa agak halus rr..mcm org seni..cewahhh..pegi jalan lah kempetai..hahaha..aku ska tgk tempat2 yg tenang yakni laut..gunung..pokok2 ijau..awan..haa..kita patut nikmati ciptaan tuhan tau..so dat baru lah kte sedar yang kita ni sekecil2 kuman jew kalo nk compare ngan HIM..ok??itu je lah nk cte..nt aku update lg keh..tata..peace!!

1 comment: